Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

ΟΙ ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ

Η ενασχόλησή μας με την υγιεινή διατροφή συνεχίζεται και αυτή την εβδομάδα και μιλάμε για την οικογένεια των τροφών που μας δίνουν πρωτεΐνες και μας είναι τόσο πολύτιμες για την υγεία μας. Οι τροφές αυτές είναι το κρέας, το ψάρι, τα όσπρια, τα αυγά και οι ξηροί καρποί. 

Ασχολούμαστε ιδιαίτερα με τους ξηρούς καρπούς, και με αφορμή το δεντράκι της αυλής μας που έχει χάσει πια όλα τα φύλλα του από τον άνεμο, θυμόμαστε και ένα άλλο δεντράκι, που μας προσφέρει έναν πολύτιμο ξηρό καρπό, και ανθίζει στην καρδιά του χειμώνα. Είναι η νυφούλα Αμυγδαλιά!

Μελετάμε τα χρώματα που έχει χρησιμοποιήσει ο Ολλανδός ζωγράφος Βαν Γκογκ για να φτιάξει τις αγαπημένες "Γαλάζιες Αμυγδαλιές" του, και μαθαίνουμε για τον μύθο της Αμυγδαλιάς. Υπάρχουν δύο εκδοχές που μας εξηγούν μέσα από τον κόσμο των μύθων γιατί άραγε η αμυγδαλίτσα αψηφά το κρύο και ανθίζει. Η μία  εκδοχή είναι ο μύθος της Φυλλίδας και του Δημοφώντα, από την αρχαία μας παράδοση, και η άλλη είναι το λαϊκό παραμύθι του Βοριά.
(Διαβάστε κι εσείς το παραμύθι σε αυτό το σύνδεσμο: http://ithaque.gr/h-amygdalia-kai-o-vorias/)
Έπειτα ζωγραφίσαμε κι εμείς τη Φυλλίδα που έκλαιγε κάτω από την αμυγδαλιά για τον καλό της.
Η αμυγδαλιά μας πρόσφερε την ευκαιρία να δούμε εικόνες και από άλλα δέντρα και να παρατηρήσουμε πώς μεγαλώνει ο καρπός τους και πότε είναι έτοιμος να τον φάμε, πώς επίσης η φύση προνοεί και καλύπτει τον καρπό με σκληρό τσόφλι, με ποιο τρόπο τρέφεται ένα δέντρο. 

Παίξαμε επίσης πολλά γλωσσικά παιχνίδια, μάθαμε αινίγματα και γλωσσοδέτες!Για προσπαθήστε κι εσείς!

Αίνιγμα: είτε είμαι μια παιδούλα
                  είτε είμαι κοπελούδα
                  μια φορά το χρόνο
                  ντύνομαι νυφούλα...τι είναι;

Γλωσσοδέτης: έχω μία μυγδαλιά, που κάνει μύγδαλα, τσίγδαλα, μυγδαλοτσιγδαλότσιγλα!

Κατασκευάσαμε τις δικές μας μυγδαλιές:

Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο ξηρούς καρπούς -αμύγδαλα, καρύδια, φουντούκια- και παίξαμε πολλά παιχνίδια που ακονίζουν το μαθηματικό μυαλό μας!
                                                     
                                 ταξινομήσαμε σε ομάδες...

                           μετρήσαμε και καταγράψαμε...


 διαπιστώσαμε ότι το πλήθος (η ποσότητα) δεν μεταβάλλεται, όταν τοποθετήσουμε ένα συγκεκριμένο αριθμό καρπών με διαφορετικούς τρόπους (είτε σε ευθεία, είτε σε σωρό, είτε πιο αραιά, είτε πιο κοντά)


Στο τέλος τα σπάσαμε και τα φάγαμε! μιαμ! νόστιμοι ξηροί καρποί!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας