Feeds RSS
Feeds RSS

Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014

Οι ήρωες μέσα από τα μάτια των παιδιών.....

Ξεκινώντας την εβδομάδα μας με την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821 και αφού συζητήσαμε για τα ιστορικά γεγονότα της εποχής, τον αγώνα των Ελλήνων, τα παραδοσιακά ρούχα τους, τις θυσίες τους, το νόημα της ελευθερίας και τους ήρωες που άφησαν το όνομα τους στην ιστορία, παρατηρήσαμε το ενδιαφέρον των παιδιών για τους ήρωες του ΄21 και θελήσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα μας με ένα διαφορετικό τρόπο.
Αφού ζωγραφίσαμε και στολίσαμε την παραδοσιακή ενδυμασία μας


 και τραγουδήσαμε το θούριο του Ρήγα Φερραίου και το Να ήταν το '21  ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν τι σημαίνει ήρωας για αυτά; Έχει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά; Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα του χαρακτήρα του που τον κάνουν ήρωα; Πώς συμπεριφέρεται, πώς ενεργεί και πώς αντιδρά στις διάφορες καταστάσεις της ζωής; Έχουν συναντήσει ήρωες και γιατί χαρακτηρίζουν κάποιους ως ήρωες; Ποια τα συναισθήματα που τους προκαλούν;
Μετά από τις ερωτοαπαντήσεις και την συζήτηση που ακολούθησε, χωρίσαμε τους ήρωες με τα παιδιά σε πέντε κατηγορίες( αυτούς που λόγω του επαγγέλματος τους σώζουν ζωές, σε αυτούς που γνωρίζουν μέσα από τις ταινίες και έχουν υπερδυνάμεις, σε αυτούς που αναφέρεται η μυθολογία μας και τους προκαλούν εντύπωση και φυσικά στους αγωνιστές της 25ης Μαρτίου μιας και ήδη είχαμε αναφερθεί). Με κινήσεις από την δική μας πλευρά, εστιάσαμε και στους καθημερινούς ήρωες της ζωής μας, ήρωες που μπορεί να μην έχουν υπερφυσικές δυνάμεις, που δεν κάνουν ένα επικίνδυνο επάγγελμα, που δεν έχουν χάσει την ζωή τους για την ελευθερία αλλά καθημερινά αγωνίζονται προσφέροντας στους συνανθρώπους τους και τα αγαπημένα τους πρόσωπα.


Τα παιδιά έδειξαν με τις απαντήσεις τους ότι θεωρούν ήρωα αυτόν που παρέχει αγάπη και ασφάλεια, αυτόν που προστατεύει τους άλλους και αυτόν που αγωνίζεται για το καλό, την δικαιοσύνη και την ελευθερία. Έναν άνθρωπο που διαθέτει θάρρος, δύναμη, εξυπνάδα, καλοσύνη, ευγένεια και ανιδιοτελής αγάπη.




Έχουν συναντήσει ήρωες και ποιοι είναι αυτοί; Φυσικά και έχουν συναντήσει....τους γονείς τους, τα αδέρφια τους, τον παππού και την γιαγιά!!!!Μας το έδειξαν μέσα από το πορτρέτο του δικού τους ήρωα, το οποίο έγινε κορνίζα. Προσφέρουν σε αυτά αγάπη και ασφάλεια όταν είναι άρρωστα, αγωνίζονται για να τα φροντίζουν και όπως είπαν πολλά είναι πάντα δίπλα τους. Υπάρχει κάτι καλύτερο από αυτό;



Παίξαμε επίσης ένα παιχνίδι όπου κάθε παιδί έπρεπε να διαλέξει τον φίλο ή την φίλη της τάξης του τον οποίο θεωρεί ήρωα γιατί διαθέτει ένα προτέρημα όπως και οι ήρωες γενικότερα. Τα παιδιά αφού διάλεγαν τον\την συμμαθήτρια τους με την βοήθεια μιας μπάλας, επιχειρηματολογούσαν για την επιλογή τους. Οι απαντήσεις τους πολλές και ποικίλες:

  • παίζει καλά στο διάλειμμα μαζί μου και δεν τσακωνόμαστε
  • με προσέχει να μην πέσω
  • όταν κλαίω, με αγκαλιάζει
  • φτιάχνουμε πολύ ωραία παζλ μαζί
  • συνεργαζόμαστε      

Συνεχίσαμε το θέμα για τους ήρωες με μία άλλη σημαντική ομάδα που είχαν αναφέρει τα παιδιά.
  Τους ήρωες που συναντάμε στα κινούμενα σχέδια οι οποίοι διαθέτουν υπερδυνάμεις. Συζητήσαμε για τους ήρωες που έχουν δει στην τηλεόραση, τα ονόματα τους, το όπλο τους, την στολή, τα χαρακτηριστικά τους , την κίνηση τους και συνδέσαμε κάποιους από αυτούς με το ζώο το οποίο μοιάζουν και έχουν κοινά στοιχεία.


Παρατηρήσαμε την στολή των ηρώων στο διαδίκτυο και την περιγράψαμε


και αφού τους ζωγράφισαν, έφτιαξαν την πόλη των ηρώων των κινουμένων σχεδίων.



Στην συνέχεια, κάθε παιδί διάλεξε τον αγαπημένο του ήρωα, κατασκεύασε την ανάλογη μάσκα του ήρωα και μας τον παρουσίασε δραματοποιώντας τον τρόπο με τον οποίο κινείται, πηδά και μιλά.






Στην συνέχεια, αναφερθήκαμε στους ήρωες της μυθολογίας μας. Διαβάσαμε τους άθλους του Ηρακλή(σύνδεση με το καινοτόμο πρόγραμμα)


είδαμε στο youtybe σχετικό βίντεο


και αφού το κάθε παιδί αποτύπωσε με πράσινη τέμπερα την παλάμη του στο χαρτόνι, δημιούργησαν, με τους μαρκαδόρους, την κόλλα και το ψαλίδι, την μάχη που έδωσε ο γιος του Δία για να αντιμετωπίσει το μυθικό τέρας, την Λερναία Ύδρα.




Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση και στον άθλο που του είχε ζητήσει να κάνει ο βασιλιάς των Μυκηνών, να του πάει δηλαδή το ιερό ζώο της θεάς Άρτεμις ,το ελάφι με τα χρυσά κέρατα. Γνωρίσαμε μέσα από τον άθλο του Ηρακλή, την θεά Άρτεμις, παρατηρήσαμε σε αγάλματα και πίνακες ζωγραφικής την ενδυμασία της, συζητήσαμε για τα σύμβολα της(τόξο, ελάφι, θεά του κυνηγιού και του ζωικού βασιλείου),την εξουσία που είχε στα δάση και στις νύμφες,



και τα παιδιά έφτιαξαν σε παζλ, μέσα από το διαδίκτυο, εικόνες της θεάς αλλά και των άθλων του Ηρακλή.








ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!!!





   

3 σχόλια:

Τάνια Μάνεση είπε...

Εξαιρετική η διασύνδεση με τους ήρωες των κινουμένων σχεδίων. Μου άρεσε πολύ και η εικαστική με την Λερναία Ύδρα. Μπράβο σας.

1ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ είπε...

καταπληκτική προσέγγιση...όλα όσα πραγματοποιήσατε είναι ένα κι ένα
ΛΙΑ

15ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού είπε...

ευχαριστούμε πολύ!!!!! ξεφύγαμε λίγο ως πολύ από την εθνική επέτειο αλλά τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον....

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας