Feeds RSS
Feeds RSS

Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

ΧΕΙΜΩΝΑΣ...



Συζητάμε με τα παιδιά για όσα παρατηρούμε ότι έχουν αλλάξει τώρα που έχουμε χειμώνα: πώς έχει αλλάξει η θερμοκρασία; τι παρατηρούμε γενικά στον καιρό; πώς είναι ο ουρανός; τι αλλαγές βλέπουμε στη φύση; τι κάνουμε εμείς για να προστατευθούμε από το κρύο; Στις παρατηρήσεις μας αυτές χρησιμοποιούμε έντυπο υλικό, φωτογραφικό υλικό από το διαδίκτυο, βιβλία με πληροφορίες από τη βιβλιοθήκη του σχολείου, λέμε τραγούδια που περιγράφουν το χειμώνα, μαθαίνουμε ποιήματα και διαβάζουμε παραμύθια.

Μια ιστορία που συγκίνησε τα παιδιά είναι αυτή του Άρχοντα του Χειμώνα και της Νεράιδας του Καλοκαιριού. Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου ταξιδέψαμε στη χώρα του Παγετού και στη χώρα της Ζέστης.Μιλήσαμε για τις 4 εποχές του χρόνου και πώς οι δύο ήρωες συμφώνησαν να τις μοιράσουν για να μη μαλώνουν!

Και αφού συζητήσαμε για εμάς τους ανθρώπους, σκεφτήκαμε και τα ζωάκια, που δεν έχουν τις "ευκολίες" μας, για να ζεσταθούν και να τραφούν. Τι κάνουν αυτά λοιπόν για να τα καταφέρουν μέσα στην παγωνιά;

Αρκετά από αυτά πέφτουν σε χειμέρια νάρκη: κοιμούνται δηλαδή όλο τον καιρό που κάνει κρύο, και τη νύχτα και τη μέρα! Αυτό κι αν είναι έξυπνο!

Κάποια άλλα βέβαια είναι μαθημένα στο κρύο...για την ακρίβεια δεν τους αρέσει καθόλου η ζέστη! Γνωρίζουμε με τα παιδιά τα ζωάκια αυτά που ζουν στο Βόρειο Πόλο (ο Β. Πόλος είναι ένα μέρος στη γη που ο 'Αρχοντας του Χειμώνα δεν ήθελε να το μοιραστεί με τη Νεράιδα του Καλοκαιριού, γι' αυτό κι εκείνη δε μοιράστηκε μαζί του...την έρημο Σαχάρα!), και μαθαίνουμε για τη ζωή τους εκεί. 


Κατασκευάζουμε χειμωνιάτικα τοπία και...πιγκουίνους!




Παίζουμε με την λέξη χειμώνας.Αναγνωρίζουμε τα γράμματα που την δημιουργούν,βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από το κάθε γράμμα(η νηπιαγωγός περιγράφει την κάθε λέξη που ψάχνουμε έτσι ώστε τα παιδιά να βοηθηθούν,π.χ το στολίζουμε τα Χριστούγεννα:έλατο-τα παιδιά έβρισκαν το ε της λέξης χειμώνας)χρησιμοποιώντας την μέθοδο στα σταυρόλεξα,τα παιδιά γράφουν τις αντίστοιχες λέξεις και αφού ζωγραφίζουν την ανάλογη εικόνα, αντιστοιχούν την λέξη με την σωστή εικόνα(ανάγνωση,γραφή,αντιστοίχιση στα μαθηματικά και ομαδοποίηση).












2 σχόλια:

Vasiliki Ekonomaki είπε...

Σας αξίζει ένα μέλο ΜΠΡΑΒΟ !
Για την υπομονή που έχετε απέναντι στα παιδιά μας, για τις δημιουργικές ιδέες που μαζί με τα παιδιά μας κάνετε πράξη, για όλα αυτά τα πράγματα που τα παιδιά μαθαίνουν ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ... Και αυτό πραγματικά είναι το πιο σημαντικό σε αυτή την μοναδική ηλικία.
Σας ευχαριστώ πολύ που κάνετε ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ το παιδί μου, την ΧΡΥΣΑ ΜΟΥ!

15ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΣΑΣ ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ.ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗ.ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥΣ.

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας