...έκαναν τα παιδιά στο σχολείο μας αυτή την εβδομάδα γνωρίζοντας τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από διάφορα μουσικοκινητικά παιχνίδια,κατασκευές,ιστορίες και άλλες δραστηριότητες,βιώνοντας τα και με το σώμα τους.Έτσι, τους δόθηκε η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή, συνεργασία και επικοινωνία με τους άλλους αλλά και να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους.
Παράλληλα, με αφορμή την αλλαγή του καιρού στην αρχή της εβδομάδας,συζητήσαμε και ψάξαμε να βρούμε ιδέες για το πώς θα δείχνουμε τον καιρό κάθε μέρα στη λουλουδοπαρέα μας.Τελικά,αφού αναγνώρισαν τις εικόνες με διάφορα καιρικά φαινόμενα(ήλιος,συννεφιά,χαλάζικ.α.) και τις αντιστοίχισαν με τις ανάλογες λέξεις, φτιάξαμε το δέντρο του καιρού.
Τα παιδιά παρατήρησαν στις καρτέλες με τις λέξεις που τοποθετήσαμε πάνω στις εικόνες του καιρού ότι το σχήμα τους δεν ήταν όπως ενός λουλουδιού σαν αυτά που είχαμε κάνει για τις λουλουδομέρες ή σαν τα λουλούδια του παρουσιολόγιου της τάξης μας.Ρωτήθηκαν για το σχήμα της καρτέλας και ξεκίνησε η συζήτηση για τα σχήματα, ποια γνωρίζουν, να τα ονομάσουν, τι ξέρουν γι΄αυτά κλπ.
Κάποια παιδιά έδειχναν και αντικείμενα μέσα στην τάξη που είχαν το σχήμα ενός κύκλου, τριγώνου, τετραγώνου, ορθογώνιου κ.α. ή έφερναν στην παρεούλα μας τα αντικείμενα με το σχήμα που τους είχε ζητηθεί.Ακόμη,με το σώμα τους ή σε συνεργασία με τα άλλα παιδιά προσπάθησαν να αναπαραστήσουν τα σχήματα.
Με τη βοήθεια και εποπτικού υλικού(εικόνες,πίνακες αναφοράς )για τα γεωμετρικά σχήματα,μιλήσαμε για το πώς είναι ένας κύκλος, το κέντρο του, αν έχει ευθεία γραμμή όπως το τρίγωνο,για τις γραμμές που έχει το τετράγωνο, το τρίγωνο, το ορθογώνιο και ότι αυτές λέγονται και πλευρές.Επίσης,παρατηρήσαμε τις γωνίες που σχηματίζουν δύο πλευρές σε ένα τρίγωνο και μάλιστα αυτές δίνουν και το όνομα στο ανάλογο σχήμα,π.χ. τρεις γωνίες-τρίγωνο, τέσσερις γωνίες τετράγωνο κ.ο.κ.Τα παιδιά μίλησαν και για άλλα σχήματα που ήξεραν όπως το οβάλ, τον ρόμβο όπως ο χαρταετός τους κ.α.
Κατόπιν, σχεδιάσαμε σε χαρτί τα σχήματα,ατομικά ή ομαδικά και ανάλογα με τις οδηγίες της νηπιαγωγού, π.χ.σχεδίασε ένα μεγάλο κόκκινο κύκλο, χρωμάτισε ένα μικρότερο κύκλο δίπλα από τον κόκκινο κύκλο κ.ο.κ.
Ζωγράφισαν σε χαρτιά που είχαν τη μορφή ενός γεωμετρικού σχήματος κι έτσι,έφτιαξαν την κυκλική, την τριγωνική, την τετράγωνη και την ορθογώνια ζωγραφιά τους.
Τα παιδιά κατασκεύασαν την κάμπια με το όνομά τους σε σχήμα κυκλικό γράφοντας ένα γράμμα σε κάθε κύκλο-μέλος του σώματος της ονοματοκάμπιας
και έφτιαξαν και τον τετράγωνο εαυτό τους με διαφορετικά μεγέθη και χρώματα τετράγωνων από χαρτί.
Διαβάσαμε την ιστορία του τριγωνοψαρούλη,παρατηρήσαμε το σχήμα του και γνωρίσαμε τα τεχνάσματα που σκαρφίστηκαν οι φίλοι του στην περίφημη γραβάτα που του χάρισαν για να αντιμετωπίσει τον καρχαρία.
Γίναμε κι εμείς οι ίδιοι σχήματα προσπαθώντας να φτιάξουμε το ανάλογο σχήμα που βλέπαμε κάθε φορά πάντα σε συνεργασία με τους άλλους.Έτσι, άλλοτε γινόμασταν τρίγωνα και άλλοτε τετράγωνα και όταν ακουγόταν η λέξη καρχαρίας τρέχαμε να σωθούμε!
Ακόμη,τα παιδιά έλαβαν σήμερα στο σχολείο μας κάποια γράμματα κι επειδή είχαν οι φάκελοι ορθογώνιο σχήμα, κάποια από τα παιδιά είπαν ότι μας τα έστειλαν από τη σχηματοχώρα.Έτσι, ανάλογα με τις οδηγίες της νηπιαγωγού, τα παιδιά έβγαζαν ένα ένα το περιεχόμενο του φακέλου,π.χ. το ροζ κύκλο,το μπλε ορθογώνιο κ.ο.κ. Παρατήρησαν ότι δεν είχε γραμματόσημο, είπαμε για τον αποστολέα και τον παραλήπτη ενός γράμματος,πού τα γράφουμε πάνω στο φάκελο,το ταχυδρομείο κ.α. Για να ευχαριστήσουμε τα σχήματα λοιπόν αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς μια σχηματοπόλη όπως τη φανταζόμαστε.
Φτιάξαμε και τους σχηματάνθρωπους, όπως τους ονόμασαν τα παιδιά που τους έδωσαν και το ανάλογο σχήμα.
Υπέγραψαν και τα έργα τους κι έτσι, οι σχηματοπόλεις ετοιμάστηκαν για να σταλούν μαγικά στη χώρα των σχημάτων!
Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για τις παραπάνω δραστηριότητες και ιδιαίτερα ικανοποιήθηκαν όταν έλαβαν τα περίφημα γράμματα με τα σχήματα.Περισσότερο απόλαυσαν τα κινητικά παιχνίδια αλλά και τη συνεργασία με τα άλλα παιδιά που το ένα βοηθούσε το άλλο,όπως στις ατομικές ή ομαδικές κατασκευές ή κολάζ.Τέλος,έπαιξαν με μια μπάλα ανά ζευγάρια το παιχνίδι «πλάτη με πλάτη» προσπαθώντας να στηρίξουν μια μπάλα με την πλάτη τους.
Με το ποίημα που επιχειρήσαμε να φτιάξουμε όλοι μαζί(και περισσότερο με την έμπνευση της κυρίας από τα ερεθίσματα και τις αφορμές που έδωσαν τα παιδιά για τα σχήματα καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας...)σας αποχαιρετούμε....
Καλό Σαββατοκύριακο και καλή συνέχεια σε όλες και σε όλους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας