Feeds RSS
Feeds RSS

Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ......

Παρατηρώντας τα παιδιά όλες αυτές τις μέρες, διαπιστώσαμε ότι πολλές φορές αναφέρονταν σε συμμαθητές τους και μας ενημέρωναν για αυτούς χωρίς να καταφέρνουν να τους αποκαλούν με το όνομα τους αλλά έδειχναν με το χέρι και περιέγραφαν τα ρούχα τους, χρησιμοποιώντας συχνά την λέξη αυτός ή αυτή.
Τα παιχνίδια γνωριμίας δεν έδωσαν την δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν κοντά και να γνωριστούν ή τα παιδιά έδωσαν μεγαλύτερη σημασία στο παιχνίδι παρά στους κανόνες του και σε όσα λέγονταν;
Ο παραπάνω προβληματισμός μας έβαλε σε σκέψεις και αποφασίσαμε να δουλέψουν με τέτοιο τρόπο ώστε μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες να δουν, να ακούσουν, να κατασκευάσουν, να παίξουν με το όνομα τους.
Στην αρχή, χρησιμοποιήθηκαν οι καρτέλες των ονομάτων. Τα παιδιά, με την βοήθεια των συρτιαριών τους,


 βρήκαν τα ονόματα τους που ήταν σε ζευγάρια.


 Κινήθηκαν στον χώρο με την μουσική και στο σταμάτημα της, έψαχναν να βρούν το ζευγάρι της καρτέλας τους.



Έφτιαξαν το αλφαβητάρι των ονομάτων τοποθετώντας το κάθε παιδί το όνομα του στην σωστή θέση σύμφωνα με το αρχικό γράμμα.



Ομαδοποίησαν τα ονόματα σύμφωνα με το αρχικό γράμμα




έφτιαξαν πλουμιστές κονκάρδες χρησιμοποιώντας χαρτόνι, κόλλα και πούλιες



και μέτρησαν πόσες φωνούλες έχει το κάθε όνομα. Έγραψαν τον σωστό αριθμό και σύγκριναν το ποιος είναι μεγαλύτερος και πιο μικρότερος.( ζωγράφισαν τόσες τελίτσες όσες και ο αριθμός)



Δημιούργησαν την μαγική πόλη στην οποία υπήρχαν παράξενα σπίτια τα οποία δεν είχαν ούτε παράθυρα ούτε πόρτες αλλά πολλά γράμματα που μαζί το ένα με το άλλο έφτιαχναν ονόματα
( ομαδικές εργασίες).


Τα παιδιά μέτρησαν τα γράμματα του ονόματος τους και πήραν τόσα χαρτάκια όσα έλεγε ο αριθμός


έγραψαν τα γράμματα αντιστοιχώντας ένα γράμμα σε ένα χαρτάκι και τα κόλλησαν. Ζωγράφισαν την εργασία τους και την παρουσίασαν στην ολομέλεια δίνοντας και το όνομα που ήθελαν(ονοματούπολη, σιγματούπολη, γραμματικούπολη),συνθέτοντας λέξεις.


Βρήκαν τα γράμματα του ονόματος τους,τα έκοψαν, τα τοποθέτησαν στην σωστή σειρά, τα κόλλησαν και δημιούργησαν τα συννεφιασμένα ονόματα μιας και η μέρα ήταν βροχερή.



και κατασκεύασαν το όνομα τους χρησιμοποιώντας πλαστελίνη.




Η βροχερή ημέρα έδωσε την αφορμή να διαβάσουν το παραμύθι της ομπρέλας



να ζωγραφίσουν ότι τα εντυπωσίασε



να φτιάξουν ομπρέλες και να διακοσμήσουν την τάξη
αλλά και να απασχοληθούν με τα καιρικά φαινόμενα. Διαβάζοντας την ιστορία του καιρού που είναι ένα παιχνιδιάρικο αγόρι



και, αφού τον κατασκεύασαν για να τον βλέπουν, κάθε μέρα αλλάζουν το κεφάλι του


σύμφωνα με το τι καιρό έχουμε και καταγράφουν τον καιρό σε διπλό πίνακα αναφοράς με μία τελίτσα συγκρίνοντας την ημέρα της εβδομάδας με το ανάλογο καιρικό φαινόμενο.


Επίσης,συλλάβισαν το όνομα τους χρησιμοποιώντας ένα μουσικό όργανο


και κόλλησαν τα ονόματα στο δέντρο των συλλαβών, στο κλαδί με τον αντίστοιχο αριθμό.


Μέτρησαν τις φωνούλες, αναγνώρισαν τον αριθμό και το τοποθέτησαν στην σωστή θέση


                                      


αλλά και χώρισαν το όνομα σε συλλαβές κόβοντας και κολλώντας τες σε χαρτόνι.


                                     
                                     

Έφτιαξαν μάλιστα και ένα καταπληκτικό τρενάκι όπου κάθε βαγόνι μετέφερε την δική του φωνούλα.




Το παραμύθι η μάγισσα φουφήχτρα που έφερε ένα παιδί στο σχολείο μας βοήθησε να διασκεδάσουμε αλλά και να παίξουμε με τους αριθμούς.



Γνώρισαν την γωνιά του υπολογιστή( πύργος, οθόνη, ποντίκι, πληκτρολόγιο) και με την βοήθεια της νηπιαγωγού έγραψαν το όνομα τους στο χρώμα προτίμησης τους.( τα ονόματα αποθηκεύτηκαν στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή)



Παρουσίασαν τον εαυτό τους και μίλησαν για αυτόν

 αφού πρώτα κόλλησαν την φωτογραφία του προσώπου τους σε χαρτόνι και σχεδίασαν με μαρκαδόρο το σώμα τους



και όταν παρατήρησαν τα χαρακτηριστικά τους στον καθρέπτη, ζωγράφισαν το εαυτό τους μέσα σε ένα κύκλο.


Δούλεψαν με τους γονείς στο σπίτι και έφεραν μία ζωγραφιά ή μία κατασκευή πάνω στην οποία δίνονταν πληροφορίες για το όνομα τους,





 τις παρουσίασαν στην ολομέλεια,



και έγιναν ευωδιαστά πέταλα πρώτα με το σώμα τους.


Μετά γράφοντας το όνομα τους, δημιούργησαν το λουλούδι της αγάπης όπου πολλά ίδια αλλά και διαφορετικά πέταλα έρχονται κοντά το ένα στο άλλο δείχνοντας την αγάπη, την φιλία και την συνεργασία.





ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!!!











4 σχόλια:

ariadnh2002 είπε...

ΩΡΑΙΕΣ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΑΣ!

Κυριακή Μιχαλάρου είπε...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ !!!!!!!!!!

αγλαία μαντεσου είπε...

Τελειες δραστηριοτητες !!!!!!

15ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού είπε...

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη ματιά σας!!!

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας