Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Ας γνωριστούμε καλύτερα

Αυτή την εβδομάδα θα γνωριστούμε καλύτερα παίζοντας παιχνίδια με τα ονόματα μας, φτιάχνοντας το παρουσιολόγιο της τάξης, κατασκευάζοντας τον εαυτό μας, ζωγραφίζοντας και τραγουδώντας....

Τα παιδιά έκοψαν τα λουλουδο-παιδάκια, κολλήσαμε στα λουλούδια την φωτογραφία και το όνομα



και αφού το κάθε ένα βρήκε το λουλούδι του, με την συνοδεία της μουσικής του Vivaldi,
μεταμορφώθηκε από ένα μικρό σποράκι σε ένα πανέμορφο λουλούδι με άνθη, βλαστό και φύλλα. Τα παιδιά ενώ αρχικά ακολουθούσαν τις οδηγίες της νηπιαγωγού για να δραματοποιήσουν την ιστορία των λουλουδιών κάνοντας συγκεκριμένες κινήσεις, στην συνέχεια χόρεψαν ανάλογα με τον ήχο που έβγαζαν τρία μουσικά όργανα(ξυλάκια,ντέφι,κλακέτες). Το κάθε μουσικό όργανο αντιπροσώπευε τον ήλιο, την βροχή και τον αέρα που είναι απαραίτητα στοιχεία για την ανάπτυξη των λουλουδιών. Στο άκουσμα του ήχου, τα παιδιά έπρεπε να θυμούνται τις κινήσεις που είχαμε ορίσει εκ των προτέρων.



Στην συνέχεια, τους δόθηκαν πεταλούδες σκορπισμένες στον χώρο που έγραφαν το όνομα τους. Όσο έπαιζε η μουσική τα λουλουδοπαιδιά κινούνταν στον χώρο ενώ όταν σταματούσε έπρεπε να κάνουν ανάγνωση στο όνομα τους και να βρουν την δική τους πεταλούδα. Πολλά παιδιά στην αρχή δυσκολεύτηκαν, ειδικά τα προνήπια, αλλά αφού παίξαμε αρκετές φορές όλα τα παιδιά με την βοήθεια μας τα κατάφεραν. Η χαρά τους όταν τις έβρισκαν ήταν πολύ μεγάλη. Το παρουσιολόγιο μας με τα λουλούδια και τις πεταλούδες είναι έτοιμο να στολίσει την τάξη μας και να βοηθήσει να διαπιστώνουμε ποιοι ήρθαν κάθε μέρα στο σχολείο και ποιοι όχι.




Το όνομα του κάθε ατόμου είναι σημαντικό και ένας βασικός παράγοντας που μας κάνει να ξεχωρίζουμε ο ένας από τον άλλον. Φωνάξαμε τα ονόματα μας δυνατά, σιγανά, χαρούμενα και τα συλλαβίσαμε. Ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών, τα παιδιά τα τοποθέτησαν κάτω από τον ανάλογο αριθμό. Τα μικρότερα παιδιά είχαν βοήθεια από τα νήπια που ήδη από πέρσι γνωρίζουν να μετρούν και να διαβάζουν τους αριθμούς.




Ζωγράφισαν το αρχικό του ονόματος τους, σύμφωνα με το χρώμα της ομάδας τους και φτιάξαμε το λουλουδοσχολείο .





Μιλήσαμε για το τι σημαίνει το όνομα τους, τι συμβολίζει, αν θυμίζει ένα λουλούδι, ένα Άγιο της εκκλησίας και ποια χαρακτηριστικά τους αντιπροσωπεύουν. Η νηπιαγωγός τα έγραψε σε ένα λουλουδένιο χαρτί και φτιάχτηκε μία κορνίζα που στόλισε την τάξη.


Τα παιδιά έφεραν φωτογραφίες τους σε βρεφική ηλικία, τις παρουσίασαν και μίλησαν για τον εαυτό τους αναφέροντας το αγαπημένο φαγητό, χρώμα και παιχνίδι τους. Αφού οι προτιμήσεις καταγράφτηκαν από την νηπιαγωγό, παίξαμε το παιχνίδι <<για ποιον μιλάει;>>.Τα παιδιά έπρεπε να βρούν το όνομα του παιδιά σύμφωνα με τις πληροφορίες που έδινε η νηπιαγωγός.Το κατάφεραν πολύ καλά γιατί θυμήθηκαν πολλά παιδιά τις προτιμήσεις του καθενός.



Στη συνέχεια ζωγράφισαν τον εαυτό τους όπως είναι τώρα, προσπαθώντας να τον αποδώσουν όπως καλύτερα μπορούν. Το άλμπουμ που φτιάξαμε, κολλώντας και γράφοντας το όνομα με την βοήθεια της καρτέλας, χαροποίησε τα παιδιά και το πήραν στο σπίτι γεμάτα περηφάνια.




Έγραψαν το όνομα τους χρησιμοποιώντας την πλαστελίνη



και εντρύφησαν στα μαθηματικά κάνοντας αντιστοίχιση. Τοποθέτησαν τόσες πεταλούδες με το όνομα τους όσα και τα λουλουδοπαιδάκια



Ταυτόχρονα φτιάξαμε τις λουλουδομέρες της εβδομάδας






το λουλουδοημερολόγιο





το πίνακα καιρού


και φυσικά δεν ξεχάσαμε να δημιουργήσουμε το λιβάδι στο οποίο ανθίζει η καλή συμπεριφορά. Τα παιδιά σε ομάδες ζωγράφισαν λουλούδια, δέντρα, ζώα, πεταλούδες και κόλλησαν τις εικόνες που έδειχναν την καλή συμπεριφορά των παιδιών στο νηπιαγωγείο (οι κανόνες συζητήθηκαν και συμφωνήθηκαν από όλη την ομάδα). Μάλιστα τα παιδιά πρότειναν ότι όποιος δεν τηρεί τους κανόνες θα χάνει την αγαπημένη ασχολία του με ένα παιχνίδι.





Την Τρίτη και την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με την παγκόσμια ημέρα της Τρίτης Ηλικίας και των Ζώων αντίστοιχα που θα αναρτηθούν με άλλες ετικέτες.

(οι εικόνες των κανόνων εκτυπώθηκαν από blog συναδέλφων που φυσικά κάνουν εξαιρετική δουλειά και δίνουν πολλές ιδέες. Επειδή δεν είναι δυνατόν να θυμηθούμε τα συγκεκριμένα blog, δεν αναφέρεται η ιστοσελίδα τους. Τους ευχαριστούμε όμως πολύ για την βοήθεια τους).


 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας