........στο σχολείο μας, αφού τα παιδιά έχοντας επιλέξει τα «λουλουδο-συρτάρια» για τις εργασίες τους, τα αναγνώριζαν παίζοντας μια παραλλαγή του παραδοσιακού παιχνιδιού «Πούντο, πούντο το δαχτυλίδι»-στην περίπτωση μας λουλουδάκι! Έτσι, τραγουδούσαμε όλοι μαζί αλλάζοντας λίγο το τραγούδι ως προς τους στίχους και όταν η νηπιαγωγός έλεγε το όνομα ενός παιδιού, εκείνο πήγαινε να βρει το συρτάρι του.
Στη συνέχεια, κάποια από τα παιδιά παρατήρησαν ότι ορισμένα παιδιά τους «έπαιρναν» τη θέση, άλλαζαν όλη την ώρα καρεκλίτσα και αυτό είχε λίγο προβληματίσει την ομάδα. Αφού το συζητήσαμε, υπήρξαν διάφορες ιδέες για το τι μπορούμε να κάνουμε, να γράψουμε το όνομά μας στην καρέκλα, να γίνουμε μια ομάδα κ.α.
Γι' αυτό μοιράστηκαν στα παιδιά κύκλοι από χαρτόνι σε 5 διαφορετικά χρώματα, ώστε να χωριστούν σε ομάδες και το κάθε παιδί καθόταν με εκείνο που είχε το ίδιο χρώμα. Μόλις σχηματίστηκαν οι ομάδες και τα παιδιά αναγνώρισαν το χρώμα της ομαδούλας που ανήκουν, παρατήρησαν και το σχήμα του κύκλου που τους είχε μοιραστεί. Είπαν ότι γνωρίζουν κι άλλα σχήματα, ανέφεραν τα ονόματά τους και τα έδειξαν με τα δάχτυλά τους.
Κατόπιν, τοποθετήθηκαν στο πάτωμα 5 χαρτόνια αντίστοιχα των ομάδων που σχηματίστηκαν και κάθε φορά που τα παιδιά άκουγαν το χρώμα της ομάδας τους, πατούσαν πάνω στο ανάλογο χαρτόνι ως ομάδα.
Όταν η νηπιαγωγός έλεγε «ελάτε όλοι», όλα τα παιδιά σύμφωνα με τις ομάδες τους πήγαιναν στο χρωματιστό χαρτονάκι της ομάδας τους. Μάλιστα, όταν η κάθε ομάδα συγκεντρωνόταν πάνω στο χαρτόνι της, κάθε φορά έκανε διαφορετικές κινήσεις, π.χ. ότι βλέπει με τα κυάλια, ότι οδηγεί κλπ.
Μετά, κάθισαν σύμφωνα με τις ομάδες τους και έκοψαν τα περιγράμματα λουλουδιών από χαρτόνι για να φτιάξουμε τις περίφημες «λουλουδο-ομάδες» μας και να τις βλέπουμε μέσα στην τάξη μας. Έτσι, θα θυμόμαστε ότι το κάθε παιδάκι ανήκει σε μια ομαδούλα που το ένα βοηθάει το άλλο, του θυμίζει αν ξεχάσει την καρέκλα του ή την τσάντα του. Κάθε μέρα της εβδομάδας, μια ομάδα θα είναι υπεύθυνη για την τάξη, την τακτοποίηση της γενικά και ειδικότερα θα σερβίρει το μεσημεριανό φαγητό και θα στρώνει τα στρωματάκια για την ώρα της χαλάρωσης-ύπνου των παιδιών.
Αφού ετοιμάστηκαν οι ομάδες εργασίας, τα παιδιά μέσω ενός παιχνιδιού προσπάθησαν να βρουν την σωστή θέση τους στο τραπέζι της ομάδας τους. Όταν ακουγόταν ένα allegro μουσικό κομμάτι που είχε επιλέξει η νηπιαγωγός, τα παιδιά κινούνταν στο χώρο πολύ γρήγορα και όταν αυτό σταματούσε, τα παιδιά έβρισκαν τη θέση στο τραπέζι τους.
Τα χρώματα στις «λουλουδο-ομάδες», μας έφεραν και έναν άλλον πολύχρωμο φίλο μας που ήθελε να μας γνωρίσει...τον γνωστό στους/στις περισσότερους/ες, Έλμερ!
Διαβάσαμε την ιστορία του,αναγνωρίσαμε τα πολλά χρώματά του και φτιάξαμε και τον δικό μας παρδαλό ελέφαντα!
Με αφορμή την αφήγηση της ιστορίας «Το σχολείο των πουλιών» που μιλούσε για τα πουλάκια που πήγαιναν στο δικό τους σχολείο με τη δασκάλα τους, τη σοφή κυρία κουκουβάγια, έγινε μια αναφορά στους κανόνες που ως μέλη μιας ομάδας ακολουθούμε για να περνάμε όλοι καλά στο σχολείο μας.
Ας ελπίσουμε να ανθίσουν και όμορφες, λουλουδο- συμπεριφορές στη συνέχεια για να περνάμε ευχάριστα όλοι και όλες!
(Οι παραπάνω δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν από τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας. Καλή συνέχεια σε όλους/ες και καλή δύναμη!)
Πολλά πολλά συγχαρητήρια !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε και σε σας για τη δουλειά σας και τα χαριτωμένα σκαντζοχοιράκια! Καλή συνέχεια!
ΑπάντησηΔιαγραφή