Και αυτή την εβδομάδα συνεχίσαμε να δουλεύουμε το θέμα της ισότητας των δύο φύλων αλλά μέσα από την οικογένεια. Τα παιδιά παρατηρώντας και περιγράφοντας εικόνες στο διαδίκτυο, φωτογραφίες που έφεραν από το σπίτι, συζητώντας και εκθέτοντας τις απόψεις τους, κατασκευάζοντας, κάνοντας δραματοποιήσεις και διαβάζοντας ιστορίες
συνειδητοποίησαν ότι:
συνειδητοποίησαν ότι:
- η ενασχόληση με τις ενδοοικογενειακές εργασίες αφορά και το ανδρικό και το γυναικείο φύλο
- ο ρόλος του πατέρα είναι εξίσου σημαντικός με της μητέρας
Συγκεκριμένα, παρατηρώντας τις εικόνες που ακολουθούν:
επικεντρώθηκε η συζήτηση στην εργασία και τον καταμερισμό της μέσα στην οικογένεια. Τα παιδιά ανεφέρεραν το επάγγελμα των γονιών τους, μίλησαν για τον τρόπο που όλα τα μέλη της οικογένειας συνεισφέρουν για τις εργασίες του σπιτιού, τα θετικά αποτελέσματα της συνεργασίας(καλύτερα και γρηγορότερα αποτελέσματα, χρόνος για διασκέδαση και ξεκούραση), για τις υποχρεώσεις του κάθε ένα, για τις ικανότητες και δυνατότητες όλων των μελών της οικογένειας.
το οποίο μας έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσουμε τα είδη των οικογενειών (παραδοσιακή, με έναν γονέα, με χωρισμένους γονείς). Τα παιδιά έφεραν παραδείγματα από την καθημερινότητα τους και η συζήτηση που ακολούθησε έγινε μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα. Βοήθησε φυσικά και η αναφορά του παραμυθιού που είχαμε διαβάσει την προηγούμενη εβδομάδα για τα γλαροχελίδονα που χαίρονται τόσο όταν επισκέπτονται τον μπαμπά-γλάρο όσο και την μαμά-χελιδόνα γιατί η αγάπη είναι απέραντη και τόσο μεγάλη που όλους μας αγκαλιάζει.
Μίλησαν για την δική τους προσφορά στο σπίτι και με τα δυό τους χεράκια έδειξαν τις εργασίες που μπορούν να κάνουν με ευχαρίστηση.
Συνειδητοποίησαν ότι και ο μπαμπάς και η μαμά έχουν κοινά χαρακτηριστικά και μας προσφέρουν απλόχερα με τον ίδιο τρόπο την αγάπη τους και ότι το φύλο δεν καθορίζει τον ρόλο του γονέα.
Χρησιμοποίησαν ένα ξυλάκι και με παντομίμα προσπάθησαν να αποδώσουν εργασίες στο σπίτι μεταμορφώνοντας το και βάζοντας την φαντασία τους.Γεγονός που τους δυσκόλεψε αρκετά...
Έμαθαν την σημασία της παροιμίας το ένα χέρι νίβει το άλλο και τα δύο το πρόσωπο. Προσπάθησαν να βγάλουν και να βάλουν τα παπούτσια τους με το ένα χέρι αλλά κατάλαβαν ότι μόνο αν συνεργαστούν και τα δύο θα έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τα παιδιά ανέφεραν πολύ σωστά ότι τα χέρια είναι οι άνθρωποι που πρέπει όλοι μαζί να καταπιάνονται με τις ενδοοικογενειακές ασχολίες. Το σύνθημα της κ. Δημοκρατίας ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ , άγγιξε για άλλη μια φορά τις ψυχές μας.
Δημιούργησαν ηλεκτρονικό παζλ, αφού τους δείξαμε το ελεύθερο εκπαιδευτικό λογισμικό jigsawplanet
Παρουσίασαν την φωτογραφία με την οικογένεια τους και μίλησαν για αυτή (ονόματα, ενδιαφέροντα, χόμπυ και εργασία). Η συζήτηση έδωσε την αφορμή να αναφερθούμε στα επαγγέλματα και να διαπιστώσουμε ότι τα παιδιά αποδίδουν παραδοσιακά επαγγέλματα στο γυναικείο φύλο(δασκάλα, νοσοκόμα,κομμώτρια). Μπήκαμε στο internet και βρήκαμε φωτογραφίες παλιότερης εποχής
Δημιούργησαν ηλεκτρονικό παζλ, αφού τους δείξαμε το ελεύθερο εκπαιδευτικό λογισμικό jigsawplanet
χρησιμοποιώντας μία εικόνα που απεικονίζει μία οικογένεια.
Παρουσίασαν την φωτογραφία με την οικογένεια τους και μίλησαν για αυτή (ονόματα, ενδιαφέροντα, χόμπυ και εργασία). Η συζήτηση έδωσε την αφορμή να αναφερθούμε στα επαγγέλματα και να διαπιστώσουμε ότι τα παιδιά αποδίδουν παραδοσιακά επαγγέλματα στο γυναικείο φύλο(δασκάλα, νοσοκόμα,κομμώτρια). Μπήκαμε στο internet και βρήκαμε φωτογραφίες παλιότερης εποχής
καθώς και της σύγχρονης
όπου απεικονίζονται γυναίκες σε μη παραδοσιακά επαγγέλματα. Συζητήσαμε για αυτά και στην συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το επάγγελμα που θα ήθελαν να ακολουθήσουν, το παρουσίασαν και αιτιολόγησαν την επιλογή τους.
Τέλος, έφυγαν χαρούμενα παίρνοντας την κατασκευή- σημειωματάριο με την φωτογραφία της οικογένειας τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας