Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΓΙΑΛΙΑ....

Το καλοκαιράκι συνεχίζει να κάνει έντονη την παρουσία του με την ζέστη, τον ήλιο, την διάθεση για βουτιές στην θάλασσα και το παιχνίδι. Τα παιδιά συνεχώς αναφέρονται στις καλοκαιρινές διακοπές τους και δείχνουν καθαρά την επιθυμία τους να βιώσουν την ομορφιά της Ελλάδας μέσα από τον ήλιο, την θάλασσα και τις παραλίες.
Γεγονός που μας έδωσε την δυνατότητα να μιλήσουμε για τον ήλιο και τις προφυλάξεις που πρέπει να παίρνουμε. Μιλήσαμε λοιπόν, για τον ήλιο και για το πόσο επικίνδυνος γίνεται κατά την έκθεση μας σε αυτόν (ηλίαση και εγκαύματα),για το τι πρέπει να κάνουμε όταν συμβούν τέτοιου είδους ατυχήματα(νοσοκομείο,ειδικές κρέμες,πολλά υγρά,ξεκούραση σε δροσιά,δροσερά επιθέματα κ.λ.π) και τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε για να προφυλάξουμε τον εαυτό μας εκ των προτέρων(ομπρέλα θαλάσσης,καπέλο,αντιηλιακό,γυαλιά ηλίου,άφθονο νερό,χυμοί και μπάνιο στην θάλασσα κατά τις απογευματινές ώρες).

Ο ήλιος με τις καυτές του  ακτίνες μπορεί να είναι επικίνδυνος το καλοκαίρι αλλά είναι πηγή ζωής για όλους τους ζώντες οργανισμούς.Φτιάξαμε και εμείς από έναν με μεγάλη χαρά για να μας υπενθυμίζει  
όσα μας προσφέρει αλλά και όσα μας προκαλεί αν δεν τον λάβουμε σοβαρά υπόψη.


Αφόρητη ζέστη μας φέρνει το καλοκαιράκι αλλά και την χαρά να τρέξουμε στις παραλίες και να απολαύσουμε το παιχνίδι σε αυτές ,με τα κουβαδάκια μας, φτιάχνοντας πύργους και κάστρα και μαζεύοντας πολύχρωμα κοχύλια.Μέσα από την παρατήρηση εικόνων και τα βιώματα μας, μάθαμε πώς είναι μία παραλία και τι μπορούμε να βρούμε σε αυτή(άμμος,βότσαλα,δέντρα,θάμνους,βράχια,σπηλιές,ομπρέλες,ξαπλώστρες,λουόμενους,κοχύλια,
πετραδάκια,ψαράκια,φύκια,ξύλα κ.τ.λ). 
Παρατηρήσαμε κοχύλια,άμμο,αστερίες,βότσαλα, τα αγγίξαμε και διαπιστώσαμε αν είναι λεία ή τραχιά  
και συζητήσαμε τους λόγους που τα βρήκαμε στην παραλία.


Επιπλέον, ξεχωρίσαμε τους ωκεανούς από την θάλασσα και είδαμε ποιος είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο και αναρωτηθήκαμε γιατί αποκαλείται η θάλασσα μαύρη ή ερυθρή ,γιατί είναι αλμυρή και πως μαζεύουν το αλάτι.


Τα παιδιά ρωτήθηκαν κατά πόσο θα μπορούσαν να απολαύσουν μια βόλτα στην παραλία αν είναι  γεμάτη σκουπίδια. Μας έδειξαν εικόνες ανάλογων παραλιών από τον πίνακα και δήλωσαν καθαρά ότι 
συνήθως έχουν και μία σακούλα μαζί τους για να μαζεύουν τα σκουπίδια που κάνουν.Η συζήτηση που ακολούθησε, εστιάστηκε στο περιβάλλον και στην μόλυνση του από τις ενέργειες των ανθρώπων.Τι είναι περιβάλλον,πώς μολύνεται,τι συμβαίνει στα ζώα και στους ανθρώπους όταν ζουν σε αυτό και τι μπορούμε να κάνουμε για να το διατηρήσουμε καθαρό.

Η δική μας παραλία πάντως  ήταν καθαρή και έτοιμη να δεχτεί τον κάθε λουόμενο για να απολαύσει το μπάνιο του.


Επίσης, δραματοποιήσαμε την επίσκεψη μας σε μία παραλία.Απλώσαμε την πετσέτα μας,βάλαμε αντιηλιακό,φορέσαμε καπέλο,παίξαμε ρακέτες,ψάξαμε για κοχύλια,κολυμπήσαμε,κάναμε ηλιοθεραπεία,φορέσαμε τα μπρατσάκια μας και φύγαμε αφού μαζέψαμε τα σκουπίδια μας.










Φτιάξαμε ένα καλοκαιρινό παζλ, ζωγραφίζοντας την εικόνα και κόβοντας την σε κομμάτια.


Τέλος,αφού τα παιδιά άκουσαν από την μυθολογία τον μύθο της γοργόνας και του Μέγα Αλεξάνδρου


αποτύπωσαν στο χαρτί, χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά(μαρκαδόρους,ξυλομπογιές,κηρομπογιές,κόλλα,ψαλίδι,πούλιες), την γοργόνα που καλεί τους ναυτικούς με την μελωδική φωνή της και τους ρωτά αν ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος.





Άντε με το καλό, να το χαρούμε και στην πραγματικότητα !!!!!!!    

1 σχόλιο:

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας