Feeds RSS
Feeds RSS

Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2016

Οι πόλοι της Γης


Η εβδομάδα έχει αρχίσει με τις αλκυονίδες μέρες και είμαστε ενθουσιασμένοι. Μαθαίνουμε για το μύθο της Αλκυόνας.


                                      


Φτιάξαμε κι εμείς τις Αλκυόνες μας για να φέρουμε τον καλό καιρό μέσα στην τάξη!
Η τεχνική που επιλέξαμε είναι το στένσιλ, ιδιαίτερα αγαπητή και εύχρηστη για τα παιδιά.






Παίζουμε κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις τα πουλιά-Αλκυόνη.Ψάχνουν την φωλίτσα τους για να γεννήσουν τα αυγά. Άραγε, φτάνουν οι φωλιές για όλες τις Αλκυόνες ή κάποιο από τα πουλιά θα <<αναγκαστεί>> να πάει να βρει φωλιά σε άλλο μέρος;








Μπορεί εδώ ο καιρός να είναι καλός, κάπου αλλού όμως κάνει πολύ κρύο... χειμώνα καλοκαίρι. Πού είναι αυτό το μέρος πάνω στη Γη; Τα παιδιά ήδη γνωρίζουν τον ένα πόλο, τον Βόρειο, από τις ιστορίες του Αη Βασίλη...


Πάμε να δούμε τη γη και διαδικτυακά!
Παρατηρούμε ότι οι φωτογραφίες δείχνουν "άσπρο" σε αυτά τα σημεία... Πάγος είναι... επιβεβαιωνόμαστε λοιπόν, εκεί έχει πολύ πολύ κρύο!


αλλά και στον παγκόσμιο χάρτη!!!!




Ποια ζώα ζουν εκεί; Τα περισσότερα τα γνωρίζουν τα παιδιά, αλλά αν ψάξουμε για πληροφορίες θα βρούμε πολλά ακόμα που δεν ξέραμε.




Παρατηρούμε σχετικά βίντεο στο youtube και συζητάμε για τα παγόβουνα, την χλωρίδα και πανίδα της περιοχής...το βόρειο σέλας!!!!




                                          


Μαθαίνουμε επίσης ότι οι πιγκουίνοι ζουν μόνο στην Ανταρκτική (ουπς, νέο λεξιλόγιο!)
Βρίσκουμε εικόνες ζώων των πόλων και τυπώνουμε. Με αυτές θα παίξουμε, τοποθετώντας τις πάνω στην υδρόγειο σφαίρα μας στο σωστό πόλο.



Έπειτα φτιάχνουμε τον πίνακα αναφοράς της τάξης, αφού με αυτό το θέμα θα ασχοληθούμε όλη τη βδομάδα.



Παρατηρούμε τα ζώα, τα περισσότερα έχουν άσπρο τρίχωμα, και προβληματιζόμαστε: γιατί άραγε; σε τι τα βοηθά το άσπρο τρίχωμα; τα συγκρίνουμε με τα ζώα της ίδιας οικογένειας που ζουν στα δάση και αναρωτιόμαστε αν θα μπορούσαν αυτά να επιβιώσουν στους πόλους.



Βλέπουμε βίντεο στο διαδίκτυο με τα πολικά ζωάκια, πώς τρέφονται, πού κοιμούνται, πώς κυνηγούν, πώς κινούνται πάνω στους πάγους κλπ. 

Αποφασίζουμε να χωριστούμε σε πολικές αρκουδίτσες τα αγόρια και σε πιγκουίνους τα κορίτσια και να μεταμφιεστούμε...



Περπατάμε όπως αυτά. Μάλιστα παίζουμε ψυχοκινητικά παιχνίδια.




Φτιάχνουμε τα ζώα- κούκλες της Αρκτικής και παίζουμε κουκλοθέατρο.






 Αποφασίζουμε να φτιάξουμε σε μακέτες τον Βόρειο και τον Νότιο πόλο.








Τα ζωάκια του νότιου πόλου γίνονται τα "πιόνια" για το παιχνίδι της μακέτας του Νότιου πόλου.



Παρατηρούμε ότι πολλά ζωάκια που είναι γραμμένα στον πίνακα αναφοράς μας αρχίζουν από το γράμμα Π. Ας παίξουμε γλωσσικά παιχνίδια λοιπόν με αυτό!





Όμως τα παιδιά παρατηρούν ότι κάποια ζωάκια αρχίζουν με άλλο γράμμα (φώκια, φάλαινα), που το γνωρίζουν επειδή είναι αρχικό γράμμα ονόματος δύο παιδιών.



Φτιάχνουμε το σταυρόλεξο των ζώων των πάγων...





 και ως μικροί εξερευνητές ανακαλύπτουμε τις κρυμμένες λέξεις.








Οι μικροί καλλιτέχνες επιχειρούν να ζωγραφίσουν τα ζώα που τους αρέσουν και να γράψουν λεξούλες από τον πίνακα.






Μεταμορφώνονται σε πιγκουίνους προσπαθώντας να αναπαραστήσουν την συμπεριφορά τους...



και ανταγωνίζονται ποιος θα είναι ο πιο ικανός και γρήγορος!!!!




Ένα παραμύθι θα μας ταξιδέψει με τις περιπέτειες του ήρωα, και θα γίνει αφορμή προβληματισμού: μπορούν τα πολικά ζωάκια να ζήσουν μακριά από τους πόλους;



Κι όμως, ίσως κάποια στιγμή τα ζώα αυτά αναγκαστούν να φύγουν από τον αγαπημένο τους τόπο. Ξέρετε γιατί;




Παρακολουθούμε βίντεο που δείχνουν το σπάσιμο και λιώσιμο σε πραγματικούς χρόνους...τι θα γίνει με τα ζώα αλλά και με τόσο νερό;






...και συζητάμε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου




Τα παιδιά κάνουν τη διαπίστωση ότι τα ζώα εκεί κινδυνεύουν πολύ. Προσπαθούμε να μπούμε στη θέση των ζώων: πώς αισθάνονται άραγε;





Και εκμαιεύουμε τις απόψεις τους: τι θα έλεγαν τα ζώα στους ανθρώπους;



Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, φτιάχνουμε κινούμενα σχέδια στον υπολογιστή και τα παιδιά δανείζουν τις φωνές τους στα ζώα, για να μιλήσουν σε εμάς τους ανθρώπους και να μας συνετίσουν. 
Δείτε το βίντεο στο κανάλι μας στο youtube:



Θέλουμε πραγματικά να δούμε όμως πώς λιώνουν οι πάγοι στους πόλους, αλλά επειδή δεν μπορούμε να πάμε ένα ταξιδάκι εκεί, πειραματιζόμαστε με την θερμοκρασία, με την αλλαγή της, με το νερό και τους πάγους του σχολείου μας (τα γνωστά παγάκια της κατάψυξης)




Πότε κάτι είναι κρύο, πότε ζεστό....τι μετρά το θερμόμετρο και που το χρειαζόμαστε; Όλον τον χρόνο έχουμε την ίδια θερμοκρασία και πώς μπορούμε να το δούμε;









Κάνουν υποθέσεις και μέσα από τον πειραματισμό συγκρίνουν τα όσα είπαν με τα αποτελέσματα...





Για να διαπιστώσουμε....τι μας λέει το καλό μας θερμόμετρο...






Και φυσικά, δεν έπεσαν έξω στις προβλέψεις τους!!! τα πήγαν εξαιρετικά!!!!


Οι απορίες πολλές...μήπως κάτι το μαγικό υπάρχει στην φύση;

Είναι όντως έτσι ή υπάρχει επιστημονική εξήγηση; Τα παιδιά παρατήρησαν...ερεύνησαν....έδωσαν τις δικές τους εξηγήσεις....συζήτησαν....και με την βοήθεια μας διαπίστωσαν!!!!


Φτιάχνουμε θερμόμετρο....






                           







Τι επιπλέει και τι όχι;




Ο ανεμοστρόβιλος στην τάξη μας!!!!



Είμαστε μάγοι.....





Το αλάτι λιώνει πιο γρήγορα τον πάγο....




Όταν λιώνει σχηματίζονται ρωγμές...




Τα χρώματα αναμείχθηκαν και το αποτέλεσμα εντυπωσιακό!!!!




Πειραματιστείτε με τα παιδιά στο σπίτι....αφήστε τα να εκφραστούν και να σας παρουσιάσουν τα μαγικά τους. Θα το διασκεδάσετε!!!!


ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!!









0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας