Feeds RSS
Feeds RSS

Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2014

Χειμωνιάτικες εικόνες...

...είδαμε με τα παιδιά την εβδομάδα που πέρασε πιο πολύ στον υπολογιστή, στο διαδίκτυο, σε βιβλία και σε εποπτικό υλικό, μια που οι αλκυονίδες μέρες πήραν παράταση!
Έτσι, αποτύπωσαν στο χαρτί αλλά και στην οθόνη του υπολογιστή(ζωγραφική με τη χρήση του εκπ/κού λογισμικού  RNA) τις εντυπώσεις τους και τα ερεθίσματα που πήραν από χειμωνιάτικα τοπία, χιονοδρομικά κέντρα, χιονάνθρωπους, χειμερινούς σκιέρ κ.α.



Συζητήσαμε για την εποχή του χειμώνα, την αλλαγή του καιρού, για το πώς προστατευόμαστε οι άνθρωποι από το κρύο(χειμωνιάτικα ρούχα, μέσα θέρμανσης, περισσότερο φαγητό, σκεπαζόμαστε με παπλώματα και κουβέρτες,στρώνουμε χαλιά και μοκέτες στο σπίτι μας κ.α.), για το πώς προστατεύονται τα ζώα(χειμερία νάρκη, προσαρμογή, μετανάστευση κ.α.)
Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας με απλές και σύνθετες λέξεις για το χειμώνα, τις γράψαμε,τις διαβάσαμε αναγνωρίζοντας τα γράμματα των λέξεων:«χειμώνας» και τραγουδήσαμε το ομώνυμο τραγούδι «παίζοντας» με τις φωνούλες α, ι, ε, ο, ου.
Ομαδοποιήσαμε τα χειμωνιάτικα ρούχα ανάλογα το είδος τους(γάντια, πουλόβερ,σκούφος,κασκόλ κ.α.)
Διαβάσαμε την ιστορία με το βατραχάκι που δυσκολεύτηκε το χειμώνα
είδαμε τι κάνουν τα άλλα ζώα
ζωγραφίσαμε τα ζωάκια που κοιμούνται το χειμώνα
φτιάξαμε τα δικά μας σκαντζοχοιράκια
και μιμηθήκαμε τα ζώα σε χειμερία νάρκη
αλλά και το ξύπνημα τους...
Με αφορμή τις χειμωνιάτικες εικόνες που είδαμε αλλά και την ιστορία 
κατασκευάσαμε με την τεχνική της χαρτοδιπλωτικής τις δικές μας χιονονιφάδες που στόλισαν την τάξη μας.
Μιλήσαμε για την εναλλαγή των εποχών, διαβάζοντας από το βιβλίο
 την ιστορία για το χρόνο και τις τέσσερις γυναίκες του που έφευγε η μία μετά την άλλη(εναλλαγή τεσσάρων εποχών).
Παρατηρώντας εικόνες από ένα αμπέλι σε διαφορετική εποχή
μιλήσαμε για τις διαφορές που βλέπουμε(χιονισμένο το χώμα την εποχή του χειμώνα με γυμνά κλαδιά, την άνοιξη με πράσινη φυλλωσιά, καρπούς το καλοκαίρι κ.ο.κ),φτιάχνοντας το δικό μας δέντρο των εποχών.
Καταγράψαμε και μετρήσαμε τις εποχές και τα «παιδιά» τους, τους μήνες.
Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής(τι καιρό κάνει, τις δουλειές και τις συνήθειες ή ασχολίες των ανθρώπων ανά εποχή κ.α.) αλλά και του κάθε μήνα. Γι΄αυτό «ήρθε» στην παρεούλα μας η περίφημη κυρα-Καλή να μας διηγηθεί περισσότερα για τους 12 μήνες
κι εμείς για να την ευχαριστήσουμε, της ζωγραφίσαμε το πορτραίτο της και όχι μόνο...
Στη συνέχεια, φτιάξαμε τα δικά μας ημερολόγια-χιονάνθρωπους ακολουθώντας το παράδειγμα της κυρα-Καλής που είχε έναν καλό λόγο να πει για όλους και ότι ο κάθε μήνας έχει τη χάρη του!
Την Παρασκευή ξεκινήσαμε, στα πλαίσια των καινοτόμων προγραμμάτων,της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Πειραιά, το πολιτιστικό πρόγραμμα με βασικό θεματικό άξονα τη μυθολογία και τίτλο:«Μια βόλτα με τους δώδεκα θεούς».
Πληροφορίες για το πρόγραμμα αυτό που έχει αναλάβει το σχολείο μας θα βρίσκετε στην ετικέτα/κατηγορία του ιστολογίου μας: «Καινοτόμα Προγράμματα».
Καλό σαββατοκύριακο και χρόνια πολλά στους εορτάζοντες και εορτάζουσες της ημέρας!


















































0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας