Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

Να' τανε το 21,χρόνια δοξασμένα...

Πλησιάζοντας στην εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821, μοιράσαμε στα παιδιά ποιήματα για τη γιορτή μας. Συζητήσαμε για ποιους λόγους θα τα μάθουμε, για ποιους μιλάνε αυτά τα ποιήματα και γιατί θεωρούν ότι θα γιορτάσουμε. Οι απαντήσεις ήταν ποικίλες,κυρίως, όμως, παιδιά που είχαν συμμετάσχει σε τέτοιες γιορτές από πέρσι και βλέποντας τις εικόνες στο ταμπλό μας,μίλησαν για την 25η Μαρτίου. Έτσι,ψάξαμε στο διαδίκτυο και στα βιβλία μας πληροφορίες για το ιστορικό της εποχής εκείνης και εικόνες με τους ήρωες της επανάστασης του 21.



Παρατηρήσαμε πώς ήταν εξωτερικά, τι φορούσαν οι γυναίκες και οι άνδρες της εποχής εκείνης, ποιες οι διαφορές με τα σημερινά μας ρούχα, τις συνθήκες ζωής.Είδαμε διάφορες ελληνικές παραδοσιακές φορεσιές και τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί δύο απ΄αυτές, του τσολιά και της αμαλίας.


Στη συνέχεια, έφτιαξαν το δικό τους τσολιά, τα αγόρια και τη δική τους αμαλία, τα κορίτσια.



Ολοκλήρωσαν την παραδοσιακή φορεσιά με τα παπούτσια που φορούσαν τότε, τα τσαρουχάκια, φτιάχνοντάς τα σε χαρτί και στολίζοντας τα αναλόγως.



Φτιάχνοντας τα φεσάκια για τα παιδιά που θα αναπαραστήσουν σκηνές από το ιστορικό του 1821 στη γιορτή μας,πήραμε τις λωρίδες που είναι η βάση του καπέλου μας και παίξαμε μ΄αυτές. Τις βάλαμε στη σειρά, τις απαριθμήσαμε,παρατηρήσαμε το σχήμα τους, συγκρίναμε αν ήταν ίσες μεταξύ τους.

Ακόμη, μάθαμε για ποιους λόγους επαναστάτησαν, με τι όπλα πολέμησαν,ποιους,τι κατάφεραν και πώς εμείς σήμερα τους θυμόμαστε, τους τιμούμε,γιορτάζοντας στο σχολείο μας.Είδαμε στο χάρτη την Ελλάδα, την Τουρκία και τις γειτονικές χώρες.Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν, με το μεγάλο μέρος της θάλασσας που έβλεπαν στο χάρτη.
Παρακολουθήσαμε βιντεάκι στο youtube που έδειχνε το ιστορικό της 25ης Μαρτίου και κάποια παιδιά είπαν ότι έχουν δει ταινίες στην τηλεόραση με τους Έλληνες που έκαναν πόλεμο. 

Έτσι, είδαμε στο διαδίκτυο αποσπάσματα από ταινίες εποχής και παρατηρήσαμε στους τίτλους τους ότι είχαν ονόματα ηρώων.Αναζητήσαμε φωτογραφίες τους στο διαδίκτυο και είδαμε ότι ήταν και άντρες και γυναίκες.
Ζωγραφίσαμε σκηνές από το 1821, με αφορμή τις εικόνες, τις ταινίες που είδαμε αλλά και αυτά που συζητήσαμε.





Χρωματίσαμε τα πρόσωπα κάποιων ηρώων του 21 και κατασκευάσαμε καδράκια για να μπουν οι προσ  ωπογραφίες αυτές...





Βλέποντας στο βίντεο τη σημαία της επανάστασης και πώς αυτή εξελίχθηκε, μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, τα χρώματά της, το σχήμα της.
Βλέποντας τα αποσπάσματα από τις ταινίες για το 21, ακούσαμε κάποια τραγούδια που έπαιζαν κατά τη διάρκεια τους,είπαμε γιατί μιλάνε,κάποια παιδιά σχολίασαν ότι τα είχαν ακούσει. Το «...καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή....» ήταν το πιο γνωστό απ΄όλα και με αφορμή αυτό, μιλήσαμε για το Ρήγα Φεραίο και το Θούρειο του. 

Ακούσαμε κι άλλα τραγούδια σχετικά με το 1821 και τα τραγουδήσαμε για να τα μάθουμε και για τη γιορτή μας. Άλλα τα χορέψαμε, αφού πολλά παιδιά ακούγοντας τα, σηκώθηκαν και τα χόρευαν με το δικό τους τρόπο.Όλοι και όλες μαζί, χορέψαμε μερικά από αυτά για να τα μάθουμε μέχρι να έρθει η μέρα της γιορτής της επετείου του 21 στο νηπιαγωγείο μας.
Όμως, τα παιδιά παρατήρηασαν και μια άλλη εικόνα στον πίνακα της παρεούλας μας, εκτός τις άλλες για το 1821.Είδαν τη μαμά του Χριστού, άλλα είπαν για τον άγγελο
που μιλάει με τη Μαρία.Έτσι, μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, τι σημαίνει, πότε το γιορτάζουμε, γιατί και ποιοι άλλοι γιορτάζουν εκείνη τη μέρα.
Μπαίνοντας κι επίσημα στην εποχή της Άνοιξης σήμερα, να ευχηθούμε σε όλους και σε όλες, να μπει η Άνοιξη στην καρδιά, την ψυχή και το μυαλό μας, γιατί «ο χειμώνας» της ψυχής , όχι της εποχής, σκοτεινιάζει τις μέρες μας με δυσάρεστα γεγονότα και καταστάσεις...Η Άνοιξη, λοιπόν, ας ευχηθούμε ν΄ανοίξει τα παραθυρόφυλλα στις καρδιές όλων...
Καλό σαββατοκύριακο!!!









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας