Feeds RSS
Feeds RSS

Παρασκευή, 12 Απριλίου 2013

Η ΦΥΣΗ ΝΤΥΝΕΤΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΡΟΥΧΑ

Η ΦΥΣΗ ΝΤΥΝΕΤΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΡΟΥΧΑ....


Πεταλούδες,μέλισσες,πασχαλίτσες και τόσα άλλα μικρά έντομα κάνουν την εμφάνισή τους στο φυσικό βασίλειο και η φύση ντύνεται με κάθε λογής χρώματα.Τα έντομα ξυπνούν και προκαλούν τις αισθήσεις μας.
Τα παιδιά παρακολούθησαν αρχικά το παρακάτω βίντεο στην τηλεόραση.Είδαν τα έντομα και συζήτησαν το πώς είναι ,πώς κινούνται,τι τρώνε,που ζουν,πού κατοικούν και πώς αναπαράγονται.Κατά την διάρκεια της δραστηριότητας έγιναν και οι ανάλογες συζητήσεις στηριζόμενες στις ερωτήσεις των παιδιών.


Στην συνέχεια,ονόμασαν και ζωγράφισαν τα έντομα που είδαν στο ντοκυμαντέρ


και έφτιαξαν χρησιμοποιώντας πινέλα,τέμπερες και σφραγίδες εντόμων ένα λιβάδι γεμάτο λουλούδια και έντομα.
Το κάθε παιδί έπρεπε να τοποθετήσει το έντομο που ανέλαβε να φτιάξει σύμφωνα με το αν πετά(ψηλά),αν σέρνεται(στο έδαφος),αν περπατά(στο άνθος ή στο έδαφος) και να εξηγήσει γιατί το έκανε αυτό χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησε ή ήδη είχε.


Το αποτέλεσμα είναι ένα πανέμορφο τοπίο που όλοι θα θέλαμε να επισκεφθούμε σύντομα.



Στην συνέχεια,ομαδοποίησαν τα έντομα σε τρεις κατηγορίες(μαθηματικά).Σε αυτά που πετούν,περπατούν και σέρνονται και τα κατέγραψαν.


Με την χρήση εποπτικού υλικού όπως παραμύθια και βιβλία,έμαθαν για το το τι είναι ένα έντομο και τα μέρη αυτού(κεφάλι,θώρακας,κοιλιά,πόδια,φτερά και κεραίες).


Ζωγράφισαν ένα έντομο και έγραψαν τα μέρη του.


Έμαθαν για το πώς μεταμορφώνεται η κάμπια και γίνεται πεταλούδα παρατηρώντας τις ανάλογες εικόνες
και αναπαρήγαγαν την όλη διαδικασία(κάμπια,προνύμφη,νύμφη,πεταλούδα) χρησιμοποιώντας την ζωγραφική.


Έφτιαξαν πολύχρωμες πεταλούδες με την τεχνική της συμμετρίας όπου ,αφού έριξαν πολλά χρώματα νερομπογιάς στην μία πλευρά ενός λευκού χαρτονιού , το δίπλωσαν προσεκτικά και με την βοήθειά μας το πίεσαν για να απλωθεί και να δώσει το παρακάτω αποτέλεσμα.


Έκοψαν τα πανέμορφα χαρτόνια σε σχήμα πεταλούδας και τις πήραν στο σπίτι για να τις στολίσουν.


Τραγούδησαν την μικρή αράχνη:

Η μικρή αράχνη 
με κόπο ανεβαίνει
πέφτει η βροχή
και πάλι ανεβαίνει
βγαίνει ο ήλιος
στεγνώνει τη βροχή
κι η μικρή αράχνη
αρχίζει από την αρχή

και έπαιξαν το συγκεκριμένο έντομο κάνοντας κινήσεις σύμφωνα με τα λόγια του τραγουδιού.




Επίσης, έμαθαν για τα ωφέλιμα και βλαβερά έντομα και τα ομαδοποίησαν στις ανάλογες κατηγορίες τοποθετώντας την κάθε εικόνα εντόμου κάτω από την σωστή λέξη.


Φυσικά,για να δούμε κατά πόσο εμπέδωσαν τις γνώσεις που τους δώσαμε,έφτιαξαν σε χαρτί Α4 την εργασία που σας παρουσιάζεται παρακάτω όπου τα παιδιά έπρεπε να κόψουν και να κολλήσουν τις εικόνες στις λέξεις ωφέλιμα και βλαβερά που τα ίδια έγραψαν.



Επιπλέον, έφτιαξαν κάμπιες σε φύλλα ,την ώρα που τα τρώνε ,χρησιμοποιώντας την πλαστελίνη όπου τα μέρη του σώματος αυτών ήταν τόσα όσα τους ζητήθηκαν(δείχνοντας σε καρτέλα τον αριθμό 4) (4 κομμάτια πλαστελίνης μαζί με το κεφάλι).


Την επόμενη ημέρα ασχοληθήκαμε με τις μέλισσες και την μικρή τους κοινωνία.Τα παιδιά έμαθαν καινούργιες λέξεις όπως κυψέλη,κηρήθρα,κηφήνας,κελιά,γύρη,νέκταρ κ.τ.λ καθώς και τι σημαίνουν. Εντυπωσιάστηκαν από την οργάνωση της κοινωνίας των μελισσών μαθαίνοντας με ποιο τρόπο έχει η κάθε μέλισσα τον δικό της ρόλο μέσα στην κυψέλη. 

  • Βασίλισσα:γεννά αυγά
  • Κηφήνας:τεκνοποιεί την βασίλισσα
  • μέλισσα-τροφός: ταίζει την βασίλισσα στο στόμα
  • μέλισσα-νταντά:φροντίζει τα αυγά της βασίλισσας και ταίζει τις κάμπιες
  • μέλισσα-ανεμιστήρας:αερίζει την κυψέλη κουνώντας τα φτερά
  • μέλισσα-καθαρίστρια:καθαρίζει τα κελιά
  • μέλισσα-φρουρός:φυλάει την κυψέλη από τους εχθρούς
  • μέλισσα-χτίστης:φτιάχνει την κηρήθρα
  • μέλισσα-συλλέκτρια:μαζεύει το νέκταρ και την γύρη από τα άνθη
  • μέλισσα-ανιχνευτής: σημειώνει την παρουσία των λουλουδιών
  • μέλισσα-μάγειρας:μετατρέπει το νέκταρ σε μέλι
Γνώρισαν μέσα από ιστορίες και την παρατήρηση εικόνων πώς κάνουν την κάθε τους δουλειά,ποια εξωτερικά και εσωτερικά όργανα του σώματός τους χρησιμοποιούν,πώς αντιμετωπίζουν τους εχθρούς τους και τις σχέσεις μεταξύ τους,πώς επικοινωνούν. 


Τα παιδιά έγιναν μέλισσες και με την συνοδεία του τραγουδιού της μέλισσας χόρεψαν κάνοντας κύκλους γύρω από την κυψέλη για να δείξουν ότι βρήκαν λουλούδια με γλυκό νέκταρ κοντά στην κυψέλη και αντίθετα έκαναν χορευτικά οκτάρια όταν τα λουλούδια που έβρισκαν ήταν μακριά από την κυψέλη.



Επίσης ζωγράφισαν μέλισσες και έγραψαν το όνομά τους.


Έγιναν γλυκύτατες πασχαλίτσες φορώντας τα καπέλα που έφτιαξαν και γνώρισαν άλλο ένα έντομο που το συζητούν συνεχώς λόγω των χρωμάτων του και των συμμετρικών βουλών που έχει στα φτερά του.


Τέλος, έμαθαν σχετικά αινίγματα και γλωσσοδέτες










4 σχόλια:

Soultana Manesi είπε...

Πολύ ωραίες οι δραστηριότητες και οι κατασκευές σας. Μπράβο.

15ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!

Vasiliki Ekonomaki είπε...

Κάνετε εξαιρετική δουλειά ! Εχετε υπομονή, επιμονή και διάθεσή πάντα για το καλύτερο !Μπράβο σας .

15ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.ΠΑΝΤΑ ΜΑΣ ΔΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΔΥΝΜΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ, ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΓΙΝΕΤΑΙ,ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ.ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ.

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας