ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ/ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Αυτή η εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στην προετοιμασία των παιδιών μας για την επίσκεψη στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Το ενδιαφέρον τους άλλωστε για τα ζώα είχε κεντριστεί από τις προηγούμενες αναφορές μας για το ζωικό βασίλειο και την απορία μας για τον εξαφανισμό των δεινοσαύρων!
Σαν ομάδα του σχολείου μας πρώτη φορά φέτος θα πραγματοποιούσαμε επίσκεψη σε μουσείο, όμως μεμονωμένα κάποια παιδιά είχαν επισκεφθεί με τους γονείς τους κάποιο είδος μουσείου. Αυτά τα παιδιά μας βοήθησαν μέσα από τη δική τους εμπειρία, να κατανοήσουμε την έννοια "μουσείο". Συζητήσαμε λοιπόν για τα μουσεία, ποια είδη μουσείων γνωρίζουν, τι είδους εκθέματα φυλάσσονται σε κάθε μουσείο, για ποιους λόγους νομίζουν ότι φυλάσσονται εκεί, δουλέψαμε ιδιαίτερα με την έννοια της "συλλογής" ενός μουσείου και τι μπορεί αυτή να περιλαμβάνει.
Έπειτα ασχοληθήκαμε με το "δικό μας μουσείο", αυτό που θα επισκεπτόμαστε την Πέμπτη. Τα παιδιά παροτρύνθηκαν να μας πουν τη σκέψη τους, γιατί άραγε λέγεται Μουσείο Φυσικής Ιστορίας; Τι εκθέματα άραγε θα έχει; Πριν επισκεφθούμε την ιστοσελίδα του Μουσείου, για να αποκτήσουμε μια εικόνα για το πού θα πάμε και τι θα συναντήσουμε, τα παιδιά έκαναν υποθέσεις και έλεγαν τη γνώμη τους (ίσως και τη λαχτάρα τους!) για όσα πρόκειται να δούμε! παίξαμε το παιχνίδι "μάντεψε τι;" και ζωγραφίσαμε το μουσείο και τις συλλογές που νομίζαμε ότι θα δούμε! ευκαιρία όταν επιστρέψουμε να ξαναδούμε τις ζωγραφιές μας και να διαπιστώσουμε αν είχαμε δίκιο στις προβλέψεις μας!
Πολύ σημαντικό κομμάτι της προετοιμασίας μας είναι να συμφωνήσουμε με τα παιδιά κάποιους κανόνες για τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε εκεί που θα πάμε. Οπότε, ανταλλάξαμε απόψεις και καταλήξαμε σε μερικά πολύ βασικά πραγματάκια που εφόσον τα εφαρμόζαμε, θα ευχαριστιόμαστε καλύτερα την επίσκεψή μας. Και για να αισθανθούμε ακόμη περισσότερο σα δεμένη ομάδα, φτιάξαμε και το χαρακτηριστικό μας, μία κονκάρδα με έμβλημα ένα ζωάκι και το όνομα μας, που όλοι θα φοράμε μέσα στο μουσείο.
Έτσι λοιπόν, η μέρα που όλοι περιμέναμε έφτασε! (παρολίγον ο καιρός να μας τα χαλάσει). Η επίσκεψη μας ήταν πολύ όμορφη, και τα πρόσωπα των παιδιών έδειχναν ότι απολάμβαναν τα θεάματα! μας ξενάγησαν σε τέσσερις κυρίως ομάδες εκθεμάτων, τα έντομα, τα κοχύλια, τα θηλαστικά και τα πουλιά. Μέσα από παιχνίδια μίμησης και παρατήρηση, τα παιδιά μάθανε:
για τις πεταλούδες και τις νυχτοπεταλούδες και τις διαφορές τους, για τα τζιτζίκια και για το χαρακτηριστικό θόρυβο που κάνουν...
για το κοχύλι "ναυτίλο" και την ιδέα που έδωσε στους ανθρώπους να φτιάξουν υποβρύχια, για το χτένι και πώς κινείται στο βυθό, για το μεγαλύτερο κοχύλι του κόσμου που άνετα μας χωράει στην αγκαλιά του...
για τα άγρια θηλαστικά...
για τη διαφορά των... σαγονιών του κροκόδειλου από τα υπόλοιπα ζώα...
για τη μορφή και το μέγεθος των δεινοσαύρων που έζησαν πολύ παλιά στη γη...
για τα πουλιά και το βασιλιά τους, τον περήφανο αετό...
Έπειτα, παρακολουθήσαμε σε προτζέκτορα κάποια από τα ζώα που είχαμε δει και επαληθεύσαμε τις νέες γνώσεις μας...
Η επίσκεψη ήταν για όλους μας μια αξέχαστη εμπειρία!Ευχαριστούμε τις μανούλες που μας συνόδεψαν!
Η επόμενη ημέρα ήταν...ημέρα απολογισμού, για όλα όσα είδαμε, για αυτά που μας εντυπωσίασαν, για να επαληθεύσουμε κάποιες υποθέσεις μας (τα παιδιά για παράδειγμα μας είπαν ότι δεν είχε να δούμε λύκο, αλεπού, πιγκουίνους).
Ψηφίζουμε το αγαπημένο μας ζώο, από αυτά που είδαμε.
Τραγουδάμε το "μες το μουσείο" από τη Λιλιπούπολη και κάνουμε μουσικοκινητικές δραστηριότητες, και τέλος ζωγραφίζουμε το δικό μας υποβρύχιο "Ναυτίλο"!
Προσωπικά έχω μέτρο σύγκρισης με ιδιωτικό σχολείο ... και το μόνο που μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα είναι, ότι η δουλεία σας είναι εξαιρετική!!! Μπράβο σας .
ΑπάντησηΔιαγραφή