Feeds RSS
Feeds RSS

Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2016

ΑΑΑ… Άρχισε η παγωνιά


Πολύ κρύο αυτές τις μέρες… πολλά παιδιά λείπουν, και εμείς οι υπόλοιποι προσπαθούμε να ζεσταθούμε! ΧΕΙΜΩΝΑΣ για τα καλά. Μοναδικό θέμα συζήτησης… τι εικόνες μας φέρνει στο μυαλό; Οι δραστηριότητες αυτής της εβδομάδας στοχεύουν στη συνειδητοποίηση του χρόνου που αλλάζει και «προχωράει», μέσα από τις καιρικές συνθήκες. Επίσης στην ανάπτυξη του λεξιλογίου, της γλωσσικής ευφράδειας, της φαντασίας! Στην ανάπτυξη ικανοτήτων περιγραφής και συνέχειας μιας ιστορίας που έχει αρχή- μέση- τέλος. Στην κατανόηση συναισθημάτων και σε ασκήσεις γραμματισμού και μαθηματικών.


Τα παιδιά ακούνε τα στιχάκια από το βιβλίο με τα ποιήματα «Χειμώνας» και προσπαθούν να φτιάξουν την εικόνα στο μυαλό τους και στο χαρτί.





Έπειτα προσπαθούν με ερωτήσεις που κάνει η νηπιαγωγός να περιγράψουν τις εικόνες που βλέπουν και να τις συγκρίνουν με όσα τα ίδια φαντάστηκαν ότι τους έλεγε το στιχάκι.


Ζωγραφίζουν τον εαυτό τους με ένα αγαπημένο φίλο ή φίλη σε ένα χιονισμένο τοπίο....





Συζητούν για τις αλλαγές που υπάρχουν στην φύση,σε εμάς, στο σπίτι αυτήν την εποχή και ζωγραφίζουν τις λέξεις που τους φέρνει στο μυαλό ο χειμώνας, τις κόβουν και τις χωρίζουν σε κατηγορίες  ( μαθηματικά: καιρός, ντύσιμο,χειμέρια νάρκη, θέρμανση).




Μαθαίνουν το τραγούδι του χειμώνα που δίνει την δυνατότητα για γλωσσικά παιχνίδια....


















Ο «Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» μας συντροφεύει και μας ταξιδεύει με τις περιπέτειές του. Τα παιδιά αφού ακούσουν με ενδιαφέρον την ιστορία του, «διηγούνται» με το σώμα τους την περιπέτειά του…





 Κατασκευάζουν τον ήρωα του παραμυθιού....







…και έπειτα αναλαμβάνουν το καθένα να πει από ένα κομμάτι της ιστορίας του, έτσι ώστε ακούγοντας τα λόγια τους ο ένας μετά τον άλλο, να έχουν διηγηθεί από την αρχή μέχρι το τέλος όλο το παραμύθι! Μπαίνουν στη θέση του χιονάνθρωπου, φωτογραφίζονται και ηχογραφούνται να διηγούνται σε πρώτο πρόσωπο! Το βιντεάκι τους είναι ήδη στο youtube!





Αν όμως είμασταν χιονάνθρωποι τι θα θέλαμε να κάνουμε; Τα παιδιά δίνουν ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία και το παρουσιάζουν....




.....ε, κάτι έχουμε να πούμε και εμείς....





Στην ιστορία μας, ο χιονάνθρωπος ήταν φτιαγμένος από χιόνι. Ποιες άλλες λέξεις να φτιάξουμε από χιόνι;



Τις ενώνουμε, τις σχηματίζουμε και τις "διαβάζουμε"...



...τις ζωγραφίζουμε και προσπαθούμε να τις γράψουμε...





 τις χωρίζουμε σε κομματάκια (συλλαβές) και τα μετράμε, τις «ξαναδιαβάζουμε»... και δίνουμε πολλή σημασία στη φωνούλα Χ.




Παίζουμε παιχνίδια με συνδυασμούς φωνημάτων, και ψάχνουμε λέξεις που αρχίζουν από αυτές τις φωνούλες που ακούμε.



Κινούμαστε στο χώρο και φτιάχνουμε τις ομάδες μας…



…και συστηνόμαστε μιλώντας μόνο με λέξεις που μιλάει ο χιονάνθρωπός μας (ανάλογα με το όνομά του)


Διαβάζουμε το γάντι, ένα ουκρανικό παραμύθι που διαπραγματεύεται τις έννοιες της διαφορετικότητας, της αποδοχής,της συνεργασία και της αλληλεγγύης...




....και τα παιδιά επιλέγουν να το δραματοποιήσουν αλλά πρώτα πρέπει να δουλέψουμε πολύ!!!! Παίζουν παιχνίδια λογικομαθηματικής σκέψης....














(χρονική ακολουθία, έννοια: πρώτος,δεύτερος κ.τ.λ)




(το πανί αντικατέστησε το γάντι)....τα παιδιά βίωσαν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνουμε τα αδύνατα....δυνατά....

Εμείς καταφέραμε να ζεσταθούμε, εσείς; καλό κουράγιο με το χιονιά που έρχεται το Σαββατοκύριακο! Ας το διασκεδάσουμε!!!!



                                          


 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας