Feeds RSS
Feeds RSS

Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2014

ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΩΜΑΤΑ...

Οι δραστηριότητες της προηγούμενης εβδομάδας για τον ήλιο, την γη, την εναλλαγή μέρας και νύχτας, ενθουσίασαν τόσο πολύ τα παιδιά που την Δευτέρα το πρωί αποτύπωναν στο χαρτί τους το διάστημα με τον ήλιο και την γη,


 γεγονός που μας έδωσε το ερέθισμα να συνεχίσουμε το μαγικό ταξίδι μας για να γνωρίσουμε καλύτερα το σύμπαν και ιδιαίτερα το ηλιακό σύστημα.
Με την βοήθεια των βιβλίων και του διαδικτύου παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες και τις περιγράψαμε






είδαμε βίντεο στο youtube για το σύμπαν


και τα παιδιά παρατήρησαν και έμαθαν τι είναι ηλιακό σύστημα, γιατί ονομάζεται ηλιακό, την αντίληψη που είχαν παλιότερα ότι η γη αποτελεί το κέντρο του σύμπαντος, πώς δημιουργήθηκε, τους πλανήτες και τα ονόματα αυτών, το μέγεθος των πλανητών, την απόσταση τους από τον ήλιο, τα αέρια, τα πετρώματα που υπάρχουν, ποιοι είναι οι εσωτερικοί(ή αλλιώς γήινοι) και ποιοι είναι οι εξωτερικοί( ή αλλιώς αέριοι γίγαντες) πλανήτες, την  τροχιά τους και τους δορυφόρους που έχουν. Συνειδητοποίησαν ότι η γη είναι ο μοναδικός πλανήτης που φιλοξενεί ζωή και ότι η άποψη για αρειανούς και ζωή στον Άρη είναι μύθος και αποκύημα της φαντασίας. Είδαν την προσπάθεια του ανθρώπου να εξερευνήσει το διάστημα, να περπατήσει στο φεγγάρι, τους δορυφόρους, τα διαστημικά λεωφορεία και τους πυραύλους και εντυπωσιάστηκαν με την έλλειψη βαρύτητας και τις προσπάθειες των αστροναυτών να προσαρμοστούν σε έναν νέο τρόπο ζωής.



  


                                           


                                          

Διαβάσαμε την ηλιοκεντρική θεωρία του Κοπέρνικου όπου αποτέλεσε την βάση για την εξέλιξη της σύγχρονης αστρονομίας γιατί υποστήριξε ότι η γη και οι άλλοι πλανήτες του ηλιακού συστήματος περιστρέφονται γύρω από τον ήλιο και αναφερθήκαμε στις αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων που πίστευαν ότι την γη την συγκρατούσε στους ώμους του ο Τιτάνας Άτλας.


(συνδέσαμε το θέμα με το καινοτόμο πρόγραμμα για τους 12 θεούς του Ολύμπου το οποίο θα ολοκληρωθεί την παρασκευή , οι 12 θεοί του Ολύμπου και οι πλανήτες),

φτιάξαμε το ηλιακό σύστημα με τέμπερες και χαρτόνια






 αφού αρχικά σειροθετήσαμε τους πλανήτες σύμφωνα με το μέγεθος τους (από το μικρότερο στον μεγαλύτερο) και βάζοντας σε σειρά τους αριθμούς από το 1-9 (όσοι οι πλανήτες του ηλιακού συστήματος)(τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν τους αριθμούς, να τους ονομάσουν και να βρουν το χρώμα του κάθε πλανήτη αντιστοιχώντας τον κάθε αριθμό)


μάθαμε την σειρά τους





και τα παιδιά  έγραψαν το όνομα του κάθε πλανήτη.


Το ταξίδι στο διάστημα δεν θα μπορούσε να γίνει εάν δεν είχαμε και το κατάλληλο μεταφορικό μέσο όπου δόθηκαν τα υλικά στα παιδιά και τα αφήσαμε ελεύθερα να εκφραστούν με την φαντασία τους



και αν τα παιδιά δεν μεταμορφώνονταν σε πλανήτες ώστε μέσα από την δραματοποίηση να αντιληφθούν την κίνηση αυτών γύρω από τον ήλιο.


 Τα παιδιά δεν θα μπορούσαν να καταλάβουν τον όρο βαρύτητα αν δεν είχαμε ασχοληθεί με τα πειράματα με τον μαγνήτη. Η βαρύτητα είναι η αιτία ύπαρξης της γης, του ήλιου και των άλλων αστρικών σωμάτων καθώς και της τροχιάς τους γύρω από τον ήλιο. Η δύναμη της έλξης του μαγνήτη προς άλλα υλικά αντικείμενα ενθουσίασε και χαροποίησε τα παιδιά.
 Τα μεταλλικά αντικείμενα έλκονται από τον μαγνήτη. Η γη στον πυρήνα της έχει έναν μεγάλο μαγνήτη που έλκει τα υλικά αντικείμενα. Βαρύτητα είναι η ιδιότητα των υλικών σωμάτων να έλκουν άλλα υλικά σώματα . Η βαρύτητα στην γη έλκει τα υλικά σώματα και προκαλεί την πτώση τους στην επιφάνεια της.


Την τελευταία ημέρα της εβδομάδας ασχοληθήκαμε με τους πλανήτες και τους 12 θεούς του Ολύμπου. Τα παιδιά παρατήρησαν φωτογραφίες των θεών που οι πλανήτες έχουν πάρει το όνομα τους. Βρήκαν προσέχοντας την ενδυμασία και τα χαρακτηριστικά τους και ονόμασαν τον κάθε θεό.
Συσχετίσαμε τον κάθε θεό με τον πλανήτη που έχει το όνομα του. Ποιο είναι το κοινό χαρακτηριστικό τους;

  • Ήλιος: θεός του ήλιου, ο Απόλλων. Στην μυθολογία τον φαντάζονταν να ιππεύει ένα άρμα που το έσερναν άλογα και να διασχίζει τον ουρανό φέρνοντας φως στην γη- ο πλανήτης που χαρίζει ζωή και φως στην γη.
  • Ερμής: ο γρήγορος θεός και αγγελιοφόρος των ολύμπιων θεών- ο πιο μικρός πλανήτης του ηλιακού συστήματος που κινείται με μεγάλη ταχύτητα
  • Αφροδίτη: θεά της ομορφιάς και του έρωτα. Ο πλανήτης είναι το πιο όμορφο ουράνιο σώμα στον νυχτερινό ουρανού.
  • Γη: η Γαία δημιουργεί τους Τιτάνες, τους Γίγαντες ,τον Ωκεανό και όλη την πλάση- η γη είναι ο μόνος πλανήτης που φιλοξενεί ζωή, υπάρχουν ωκεανοί, φυτά ζώα.
  • Άρης: θεός του πολέμου- ο πλανήτης έχει ένα έντονο κοκκινωπό χρώμα
  • Δίας: αρχηγός των ολύμπιων θεών- ο μεγαλύτερος πλανήτης του ηλιακού συστήματος
  • Κρόνος: ηγέτης των Τιτάνων, γιος του ουρανού και της Γαίας- αν και μικρότερος από τον Δία είναι ένας τιτάνας του ηλιακού μας συστήματος.
  • Ουρανός: το γαλάζιο χρώμα το οποίο οφείλεται στο μεθάνιο είναι το κοινό χαρακτηριστικό του θεού και του πλανήτη
  • Ποσειδώνας: το μπλε χρώμα του πλανήτη παραπέμπει στον Ποσειδώνα, τον θεό της θάλασσας.

Έπειτα κόλλησαν την φωτογραφία του κάθε θεού στην θέση του ηλιακού συστήματος προσπαθώντας να θυμηθούν την σειρά των πλανητών έχοντας ως βάση το κοινό χαρακτηριστικό που είχαμε συζητήσει. Έγραψαν μάλιστα το όνομα του κάθε θεού



αλλά και τους αριθμούς


και δημιουργήθηκε το ηλιακό σύστημα με την ανθρωπόμορφη παρουσία των θεών



Το ταξίδι μας τελείωσε και ευχόμαστε σε όλους

ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!!!







  


1 σχόλια:

1ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ είπε...

υπέροχη δουλειά ,συγχαρητήρια
ΛΙΑ

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας