Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015

Οκτώβρη μήνας καλώς όρισες....

...με τις βροχούλες τις φθινοπωρινές και όχι μόνο.
Διαβάσαμε λοιπόν στο σχολείο μας την ιστορία με την χρωματιστή βροχή
Τα παιδιά την ζωγράφισαν
με το πολύχρωμο ουράνιο τόξο της.
Μετά, έφτιαξαν χρωματιστή βροχούλα με δαχτυλομπογιές

 στολίζοντας την τάξη μας με πολύχρωμα συννεφάκια.

Με αφορμή την χρωματιστή βροχή της ιστορίας μας, μιλήσαμε και για τον κύκλο του νερού, όλη την διαδρομή που κάνουν οι σταγόνες της βροχής μέχρι να φτάσουν στην ομπρέλα μας...
...αποτυπώνοντας με τη σειρά μας, ο καθένας στο χαρτί του, το κυκλικό ταξίδι του νερού.




Πειραματιστήκαμε στο σχολείο μας, βράζοντας νεράκι για να δούμε τις σταγονούλες από κοντά...

Μπορεί να ήρθε στο ημερολόγιο ο δεύτερος μήνας του φθινοπώρου αλλά στο νηπιαγωγείο μας βρισκόμαστε σε φάση προσαρμογής, στο να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλον ατομικά και σαν ομάδα.Να μάθουμε να σεβόμαστε κάποιους κανόνες, ώστε να περνάμε όλοι καλά στο σχολείο μας.
Για παράδειγμα,στις γωνιές δραστηριοτήτων υπάρχουν καρτέλες με τον αριθμό των παιδιών που παίζουν κάθε φορά.Πάντα όμως υπάρχουν απορίες.Με αφορμή αυτό το γεγονός, χρησιμοποιώντας τα μουσικά όργανα

και χωρίζοντας τα παιδιά σε ζευγάρια με το ίδιο μουσικό όργανο, παίζουν τόσες φορές όσες αναγράφει η καρτέλα για την εκάστοτε γωνιά.





Στη συνέχεια, κάθε παιδί με το μουσικό του όργανο, πηγαίνει σε κάθε γωνιά που του λέει η ομάδα κι αναλόγως τον αριθμό που αναγράφει η καρτέλα,παίζει ρυθμικά σε αυτό.



Με αφορμή τον κύκλο του νερού αλλά και το γεγονός ότι στα παιδιά εντυπωσίασε η αναφορά και συζήτηση της προηγούμενης εβδομάδας για τα καιρικά φαινόμενα, τις προβλέψεις του καιρού κλπ. αλλά και το ότι έκαναν χρήση των εικόνων και των λέξεων για τις καιρικές συνθήκες στις ζωγραφιές τους, μάς έκανε να το λάβουμε σοβαρά υπόψην.
΄Ετσι, επιλέξαμε να χωρίσουμε τα παιδιά σε υπεύθυνες ομάδες της τάξης χρησιμοποιώντας λέξεις/ονόματα, όπως βροχή/σταγονούλες, ήλιος κλπ.
Επηρεασμένοι και από τον κύκλο του νερού, τοποθετήσαμε τις εικόνες στη σωστή σειρά


και στη συνέχεια, παίξαμε βάζοντας μουσική κ περπατώντας γύρω από αυτές.
Όταν η μουσική σταματούσε, επιλέγαμε μια ομαδούλα και πατούσαμε στην ανάλογη εικόνα.

Επαναλάβαμε το παιχνίδι αυτό, με την διαφορά ότι όταν θα σταματούσε η μουσική αυτή τη φορά, θα πήγαιναν στο τραπέζι της ομάδας τους που είχε και την ανάλογη εικόνα/σήμα της ομάδας.

Για το τέλος, αφήσαμε το καλύτερο...
Την εκδήλωση της αγάπης των παιδιών στη γιαγιά και τον παππού, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας,την πρώτη μέρα του μήνα Οκτώβρη...





Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους και σε όλες!!!









3 σχόλια:

  1. Πρώτη χρόνια στο νηπιαγωγείο!!!! Πρώτη φορά νέες φιλίες....νεεςΕμπειριες....νέος τρόπος ζωής!!!!και τα κατεφςρνετε τόσο όμορφα...τόσο τρυφερά σε όλα τα παιδάκια!!!σας ευχαριστώ προσωπικά γιατί βλέπω το παιδί μου να γυρνά από το νήπιο γεμάτο χαρά κ νέες ιδέες τόσο στην καθημερινότητα όσο κ στην ζωή!!! Μπράβο σας κ πάντα τόσο φωτεινές κ γεμάτες ενέργεια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρώτη χρόνια στο νηπιαγωγείο!!!! Πρώτη φορά νέες φιλίες....νεεςΕμπειριες....νέος τρόπος ζωής!!!!και τα κατεφςρνετε τόσο όμορφα...τόσο τρυφερά σε όλα τα παιδάκια!!!σας ευχαριστώ προσωπικά γιατί βλέπω το παιδί μου να γυρνά από το νήπιο γεμάτο χαρά κ νέες ιδέες τόσο στην καθημερινότητα όσο κ στην ζωή!!! Μπράβο σας κ πάντα τόσο φωτεινές κ γεμάτες ενέργεια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστούμε πολύ! τα καλά σας λόγια μας δίνουν αισιοδοξία και δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας άρεσε; Αφήστε το σχόλιό σας